Wallas Diesel

Varför välja diesel?

Att installera en kupévärmare kommer att betydligt öka längden på din båt- och campingsäsong och hålla dig och dina gäster varma under svalare dagar. Medan du är ute och är värme med el inte det mest praktiska alternativet eftersom det skulle tömma batteriet för snabbt. Det kan vara bättre att överväga andra energikällor som inte låter dig stå fast med ett tomt batteri. Alternativ för bränsleförbränning eller hydronisk uppvärmning fungerar vanligtvis bättre om du håller dig borta från marinan under långa perioder.

Diesel är ett säkert och bekvämt alternativ för uppvärmning

Fallets yttemperatur för en dieselvärmare förblir låg vilket gör det till ett säkert alternativ för alla passagerare och omgivande material. Dessutom har dieselvärmare, spisar och ugnar ingen öppen låga som ger dig sinnesro. Dieselvärmare kan införlivas i det befintliga bränslesystemet, så bränslet till värmaren kan dras direkt från bränsletanken i ditt fordon eller fartyg, vilket sparar värdefullt utrymme. Diesel är också bekvämt tillgängligt nästan överallt där du går.

Tyst förbränning ger torr värme

Tyst laminär förbränning garanterar att du och dina grannar kan sova gott utan att störa buller. Wallas värmare går smidigt med en ljudnivå som liknar en nynnande av ett kylskåp. De borstlösa motorerna med variabel hastighet gör faktiskt Wallas -enheter till några av de tystaste dieselvärmare på marknaden. En annan faktor som kvalitetsmedvetna kunder uppskattar är laminär förbränning som ger ren torr värme, som håller inredningen och sängkläderna torra. Propandrivna värmare ger tyvärr en avsevärd mängd fukt i utrymmet och lämnar kondens på fönster och ytor.

I spetsen för ultralåga utsläpp

Trots det kraftfulla luftflödet ger brännarna i Wallas-enheter extremt låga utsläpp, inklusive mycket låga CO2- och NOx-halter. Avgasen ventileras utanför, så att du säkert kan hålla den igång hela natten och hålla fönster och dörrar stängda. Wallas-Marin utvecklar produkter som kan köras med nuvarande väg- och båtdiesel, samt förnybara fossilfria dieseltyper. Wallas Greenboost -brännare har kalibrerats för att bara bränna den minsta mängd bränsle som behövs. Vanligtvis bara 0,1-0,5 l/timme (3,4-16,9 oz/h).

Om du planerar att resa på snöiga platser rekommenderas diesel eftersom propan inte är lämpligt för kalla temperaturer. Observera temperaturgränserna för varje dieselbränsle när du väljer bränsletyp. De värden som anges här ska behandlas som riktlinjer. Bekräfta de faktiska temperaturgränserna från bränsleleverantören.

HVO-Diesel, Diesel; sommarklass: temperaturen får inte understiga -5 ° C (23 ° F).

HVO-Diesel, Diesel; vinterklass: temperaturen får inte understiga -24 ° C (-11 ° F).

Diesel; arktisk vinterklass: temperaturen får inte sjunka under -40 ° C (-40 ° F).

Om temperaturen sjunker under miniminivån kan det bildas paraffin i bränslet. Detta kan täppa till bränslefiltret och pumpen. Träskan löser sig bara om bränsletemperaturen stiger långt över +0 ° C (32 ° F). Ju mindre aromatiska ämnen bränslet innehåller desto mindre avlagringar bildas. Normala ugnsoljor innehåller 35-40 % av aromatiska ämnen. I stadsdiesel och grönugnsolja (grön dieselvärmeolja) är koncentrationen 20 %.