Laminar Combustion

Palamisprosessi yksinkertaisuudessaan

Yksi tärkeimmistä syistä, miksi veneilijät valitsevat diesel-lämmittimen, on turvallisuus, koska lämpö syntyy laminaarisessa palamisprosessissa ilman avotulta. Laitteen pintalämpötila pysyy myös alhaisena. Dieselin aerosolit poltetaan turvallisessa suljetussa kammiossa ja polttoaineen palamisen tuottama lämpö ohjataan sisätilaan. Täysin suljettu palamisprosessi ei vuoda päästöjä tai epämiellyttäviä hajuja ja vähäiset pakokaasut ohjataan ulos, jotta sisäilma pysyy aina raikkaana. Wallas-laitteissa koaksiaaliputki yhdistetään yhteiseen rungon läpi olevaan liittimeen, mikä mahdollistaa sekä tulo- että poistoilman kulkemisen erikseen. Tämä prosessi parantaa tehokkuutta, tuulenkestävyyttä ja alentaa tehotasoa jäähdytyksen aikana.

  1. Palamiseen tarvittava ilma ohjataan lämmittimeen tuloputkien kautta 12 V tuulettimen avulla.
  2. Ilma-diesel-seos syttyy ja muodostaa palamisen, mikä tapahtuu suljetussa kammiossa ilman avotulta.
  3. Koska diesel muuttuu höyryksi, palamisprosessissa on vain kaasumaista polttoainetta.
  4. Palamisesta syntyvä kuiva lämpö puhalletaan sisätiloihin poistoputkien kautta.
  5. Vähäiset päästöt ohjataan turvallisesti ulos, jotta sisäilma pysyy raikkaana.
  6. Kammion sisällä oleva höyry palaa puhtaasti, mikä tekee tästä yhden luontoystävällisimmän vaihtoehdon sähköverkon ulkopuoliselle lämmitykselle.

Wallas-Marin on testannut Greenboost -poltintaan Nesteen kanssa ja optimoinut sen fossiilittomien dieselien käyttöä varten. Palamiskotelon sisällä oleva polttoainepumppu säätää polttoaineen syöttöä ja järjestelmän elektroniikka ohjaa sekä polttoaineen että ilman seosta ylläpitääkseen ihanteellisen puhtaan palamisprosessin mahdollisimman pienellä määrällä polttoainetta.