Lämmitin pitää sinut ja vieraasi lämpimänä viileimpinä päivinä ja pidentää huomattavasti veneily- ja mökkikauden pituutta. Kun veneilet tai ajat retkeilyautolla sähkönlatauspisteiden ulottumattomissa, sähkö ei välttämättä ole kätevin energian lähde, koska se kuluttaa akun tyhjäksi hyvin nopeasti. Kannattaa harkita muita energianlähteitä, jotka eivät jätä sinua pulaan tyhjän akun kanssa. Nestemäiset polttoaineet tai vesikiertoiset lämmitysvaihtoehdot ovat yleensä parempi vaihtoehto, jos pysyttelet pitkään pois venesatamasta.
Diesel on kätevä ja turvallinen vaihtoehto
Diesel-lämmittimen pintalämpötila pysyy alhaisena, joten se on turvallinen vaihtoehto kaikille matkustajille ja ympäröiville materiaaleille. Lisäksi diesel-lämmittimissä, -liesissä ja -uuneissa ei ole avotulta, mikä antaa sinulle mielenrauhan. Diesel-lämmittimet voidaan yhdistää olemassa olevaan polttoainejärjestelmään, joten lämmittimen polttoaine voidaan ottaa suoraan ajoneuvosi tai veneesi polttoainesäiliöstä, mikä säästää arvokasta tilaa. Diesel on myös kätevästi saatavilla lähes kaikkialla.
Hiljainen laminaarinen palaminen tuottaa kuivaa lämpöä
Hiljainen laminaarinen palaminen takaa, että sinä ja naapurisi nukutte hyvin ilman häiritsevää melua. Wallas -lämmittimien äänitaso muistuttaa jääkaapin huminaa. Harjattomat moottorit tekevät Wallas -lämmittimistä markkinoiden hiljaisimpia diesel-lämmittimiä. Toinen tekijä, jota laatutietoiset asiakkaat arvostavat, on laminaarinen palaminen, mikä tuottaa puhdasta kuivaa lämpöä ja pitää sisäverhoilun ja liinavaatteet kuivina. Kaasulämmittimet tuottavat valitettavasti huomattavan määrän kosteutta, mikä kondensoituu ikkunoihin ja pintoihin.
Vähäiset ”ultra-low emissions” päästöt
Tehokkaasta puhalluksesta huolimatta Wallas-lämmittimien polttimet tuottavat erittäin vähän päästöjä, mukaan lukien erittäin alhaiset CO2- ja NOx-tasot. Pakokaasu ohjataan ulos, joten voit pitää lämmittimen turvallisesti käynnissä koko yön ja pitää ikkunat ja ovet suljettuina. Wallas-Marin kehittää tuotteita, joita voidaan käyttää nykyisellä tie- ja venedieselillä sekä uusiutuvalla fossiilittomalla dieselillä. Wallas Greenboost -poltin on kalibroitu polttamaan vain tarvittava vähimmäismäärä polttoainetta. Yleensä vain 0,1-0,5 l/h.
Jos aiot matkustaa lumisen kylmissä paikoissa, diesel on suositeltavaa, koska kaasu ei sovellu kylmiin lämpötiloihin. Kun valitset polttoainetyyppiä, ota huomioon kunkin dieselpolttoaineen lämpötilarajat. Tässä joitakin arvoja ohjenuorana, mutta tarkista todelliset lämpötilarajat polttoaineen toimittajalta.
HVO-Diesel, Diesel; kesälaatu: lämpötila ei saa laskea alle -5 ° C.
HVO-Diesel, Diesel; talviluokka: lämpötila ei saa laskea alle -24 ° C.
Diesel; arktinen talviluokka: lämpötila ei saa laskea alle -40 ° C.
Jos lämpötila laskee minimitason alapuolelle, polttoaineeseen voi muodostua parafiinia. Tämä voi tukkia polttoainesuodattimen ja pumpun. Tuke liukenee vain, jos polttoaineen lämpötila nousee selvästi yli +0 ° C. Mitä vähemmän aromaattisia aineita polttoaine sisältää, sitä vähemmän kerrostumia muodostuu. Normaalit polttoöljyt sisältävät 35-40 % aromaattisia aineita. Kaupunkidieselissä ja vihreässä polttoöljyssä (vihreä diesel) pitoisuus on 20 %.